Förlaget Kalla Kulor

Uppsatsen ingick I en antologi kring ägande, företagsskandaler (Enron med flera) och journalistik i spåren av IT-kraschen i början av 2000-talet. Hans Bergströms bidrag handlar om journalistikens utveckling i förhållande till den underliggande verkligheten. ”Få förstår att bilden av verkligheten inte behöver ha något samband med verkligheten.” ”Skandaler” som ”Marjasin-affären” och Mona Sahlins ”Toblerone-affär” har mer att göra med en ny typ av journalistik än med fallande etik hos ämbetsmän och politiker. (Essä ur boken "Bakom Skurkar & Skandaler", 2004, Kalla Kulor Förlag, red Patrik Engellau)

This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, corporate identity number 556546-9243 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.